četvrtak, 21. svibnja 2015.

Pčelar Suad Lipovac iz Gradačca: Davali su mi godinu života, živim zahvaljujući medu!

Pčelar Suad Lipovac iz Gradačca: Davali su mi godinu života, živim zahvaljujući medu!






Na pitanje isplati li se baviti pčelarstvom, Suad Lipovac – pčelar iz Gradačca, odgovorio je potvrdno. Ali ne zato što je “pčelarstvo” isplativo u ekonomskom smislu, što med iz Bosne i Hercegovine već neko vrijeme možemo izvoziti u Evropsku uniju, ili zato što je u pčelarstvu “para laka”.



  – Otpušten sam iz bolnice s nadom da ću živjeti možda još godinu dana – ističe Lipovac, navodeći razloge zašto je pčelarstvo za njega bilo isplativo. Kako kaže, u ratu je obolio od žutice, a poslije rata je “načuo” da neki liječnik iz Zagreba na bazi pčelinjih proizvoda liječi tu bolest.

– Ja nisam znao šta je matica. Kupio sam pet društava i ljudi su me upoznavali. Ubrzo je počelo s radom udruženje pčelara kod nas u Tuzli… Malo knjige, malo kolege, malo škola. Krenulo me je, i zavolio sam to – navodi Lipovac svoj put koji ga je odveo do potpunog izlječenja od hepatitisa u jetri.

Godine 2002. kada je počeo da se bavi pčelarstvom, Lipovac je imao “pet društava” – kako se to pčelarskom terminologijom označava. Danas ima oko 100 košnica.


– Bit je poznavati biologiju pčele. Znati kad je ljuta, kad nije ljuta, šta nosi, koja je vrsta pčele, kad joj treba pomoći. Šta joj treba omogućiti kad su klimatske promjene. I pčele su isto tako nervozne, kao i ljudi. Bit je jednostavno poznavati pčelu.

Lipovac nam je djelić svoje svakodnevnice predočio govoreći o pčelarstvu sa dozom ostrašćenosti. Od toga kako “od ranog proljeća treba početi pregledati pčele, širiti leglo”, pa do onih uvjeta na koje čovjek ne može utjecati.

Suad Lipovac je penzioner, a kako kaže, pčelarstvom se bavi, idalje i prvenstveno, zbog svog zdravlja. A kada se radi o pitanju prodaje meda, to isključivo radi na sajmovima i po preporukama.

No, nije se libio požaliti na neodgovornu vlast koja ograničava njegove kolege koje imaju ambicije da proizvode veće količine meda, da zapošljavaju i izvoze.


  – Bosna i Hercegovina može izvoziti med u Evropsku uniju, ali je zakonski to i dalje neuređeno. Mi nemamo Zakon o pčelarstvu – požalio se Lipovac, dodavši i to da poticaje za pčelarstvo dobijaju ljudi koji to ne zaslužuju.

– Vidite, poticaji uglavnom idu u Hercegovinu. Ja bih volio vidjeti ko to sve dobija poticaje. Tamo pojedinci dobiju potvrdu da su dali pet tona meda, i na to dobiju poticaj. A pitanje je da li se uopće bave pčelarstvom – upozorava Lipovac.

  - See more at: http://zdravlje-porodica.blogspot.com/2015/05/pcelar-suad-lipovac-iz-gradacca-davali.html#sthash.W0SVK9yZ.dpuf

0 komentari:

Objavi komentar